این هنر، پارینه است
شماره تماس: 47764 - 021
Close

کیف چرم زنانه

مشاهده به عنوان
مرتب سازی بر اساس
نمایش در هر صفحه

آنچه درباره تاریخچه کیف چرم زنانه باید بدانیم:

شاید تا بحال فکر کرده باشید که کیف چرم زنانه را چه کسی ابداع کرده است؟

کیف در زمان های قدیم همانند یک ابزار رایج و اساسی در زندگی انسانها بوده است و مانند یک وسیله ضروری از جنس های نرمی همچون پوست حیوانات یا الیاف گیاهی مانند کیسه تهیه می شد و وسایل اولیه خود را در داخل آن قرار میدادند.

این کیسه های به ظاهر ساده در توسعه تمدن بشر نقش مهمی را ایفا کرده و باعث تغییرات اساسی در به وجود آمدن کیف های امروزی شده است.

تا زمان مصر باستان این کیسه ها رواج داشتند و در آن زمان آقایان این کیسه ها را با بند یا کش به دور دست خود می انداختند و بیشتر جهت نمایش دادن وضعیت اجتماعی و سطح طبقاتی خود بر روی این کیسه ها از انواع فلز و یا سنگ های قیمتی تزیین میکردند.

به مرور زمان این کیسه ها به کیف های مجلسی و دستی تبدیل شد و در دوره رنسانس که سبک پوشش بانوان انگلستان دچار تحول عظیمی شد زنان کیف هایی از جنس پوست حیوانات با تزیینات مختلف را جزء پوشش اساسی خود استفاده میکردند و آقایان کیف های کوچک را در جیب لباسهای خود می گذاشتند و مواد معطر در آن قرار می دادند.

به مرور زمان با استفاده آقایان از جیب در لباسها، کیف بیشتر به پوشش خانم ها تبدیل شد و آن کیسه های پارچه ای، جای خود را به کیف هایی با ابعاد کوچکتر و مدلهای زیباتر و کاربردی تر دادند.

در قرن نوزدهم با تحول انقلاب صنعتی تولید مدلها و طرح های جدید با قرار دادن زیپ، دکمه، دسته و... در کیف چرم زنانه شکل گرفت و در قرن بیستم با ورود مد و فشن به زندگی روزمره کیف ها نیز تکامل یافتند.

هر چقدر آزادی زنان و اشتغال آنها در جامعه بالاتر رفت کیف های چرم زنانه نیز کاربردی تر و متنوع تر شدند واین امر باعث شد مدلهای مختلفی از کیف چرم زنانه طراحی و تولید شود.

در همین قرن بیستم برندها نیز وارد دنیای کیف شدند و با قدرت زیادی شروع به تولید با کاربردهای مختلف کردند و جزء لوازم جانبی ولی مهم در یک پوشش و استایل خانمها و آقایان قرار گرفت.

بر خلاف گذشته کیف های چرم زنانه شدیدا تحت تاثیر مد هستند و با هر فصلی تغییر میکنند، همین تغییرات باعث پیدایش مدلهای مختلف کیف چرم زنانه شد، مانند کیف دستی و مجلسی زنانه؛ کیف اداری؛ کیف دوشی؛ کوله پشتی و ... که در اینجا درباره هر مدل از کیف چرم زنانه توضیحاتی را به اختصار برای شما عزیزان خواهیم داشت.