این هنر، پارینه است
شماره تماس: 47764 - 021
Close

کمربند چرم مردانه

مشاهده به عنوان
مرتب سازی بر اساس
نمایش در هر صفحه
فیلتر براساس ویژگی ها

کمربند چرم مردانه

         

کمربند مردانه به ویژه کمربند چرم مردانه یکی از اجزاء مهم در پوشش آقایان میباشد که در استایل و زیبایی لباس آقایان نقش بسیار مهمی دارد. کمربند چرم دارای دو سبک متداول:

1-کمربند رسمی یا کلاسیک

 2- کمربند اسپرت یا غیر رسمی 

انواع کمربندهای چرمی مردانه از نظر نوع جنس و اندازه دارای تنوع های گوناگون میباشد که به اختصار به مواردی از آن اشاره می کنیم. کمربند رسمی یا کلاسیک که معمولا از جنس چرم بوده و بصورت دو رو یا یک رو قابلیت استفاده را دارد؛ در کمربند چرم مردانه دو رو هر سمت از کمربند چرم رنگ مجزای خود را دارد و بطور معمول یک سمت را به رنگ مشکی و سمت دیگر را به رنگ قهوه ای تهیه می کنند.

این سبک از کمربندها درسالیان بسیار دور ابتدا در ایتالیا تولید شد که طرفداران خاص خود را دارد. کمربند چرمی با یک سگک فلزی نقره ای میخی جزء کاربردی ترین نوع کمربند رسمی در یک استایل کت و شلوار رسمی مردانه می باشد. سبک دیگری از کمربندهای رسمی مردانه دارای سگک فلزی میله ای میباشد که این مدل از کمربندها .را میتوان هم در پوشش رسمی و هم غیررسمی استفاده کرد

کمربند چرم با توجه به نوع کاربرد آن میتواند در پهناهای مختلف تولید شود که بطور معمول اندازه پهنای یک کمربند چرم رسمی 3 سانت میباشد. در کمربند مردانه چرم نوع جنس و ظرافت و دوام در پرداخت لبه کمربند بسیار حایز اهمیت است. بنابر کاربردی بودن کمربند چرم و استفاده مداوم از آن مرغوبیت جنس در فرم زیبایی آن بسیار مهم است و در صورتیکه از جنس نامرغوب چرمی استفاده شود در مدت زمان کوتاهی باعث ازبین رفتن ظاهر کمربند و یا پوسته شدن لبه های کمربند چرم میشود.

کمربندهای غیر رسمی یا اسپرت نیز دارای اهمیت ویژه ای در یک استایل مردانه هستند ؛ کمربندهای مردانه اسپرت معمولا از نظر پهنا با کمربندهای رسمی تفاوت دارند و با پهنای 4 سانت تولید میشوند. در کمربندهای اسپرت سگک ها کمی بزرگتر بوده ودر رنگهای نقره ای و استیل کاربرد بیشتری دارد  .کمربند چرم مردانه اسپرت را میتوان در انواع استایل جین؛ لی و یا کتان استفاده کرد.

بطور معمول هنگام انتخاب یک کمربند باید جنس و رنگ سگک کمربند چرم را با فلزات دیگر در استایل خود مانند ساعت، انگشتر، دکمه سر دست  آستین و... هماهنگ کنیم. انتخاب سایز کمربند چرم نیز یکی دیگر از موارد بسیار مهم در استفاده از کمربند میباشد.

در یک اندازه ایده آل کمربند چرم باید سر کمربند به راحتی در قسمت اولین حلقه پل کمر قرار بگیرد و بطور استاندارد همیشه اندازه کمربند باید دو یا سه سایز بیشتر ازسایز کمر شلوار باشد. نکته قابل توجه در کمربند چرم مردانه نحوه نگهداری از کمربند میباشد، برای اینکه بتوان در مدت زمان طولانی فرم و ظاهر کمربند چرم را حفظ نموده و ازبین نرود باید کمربند را بصورت عمودی و دور از نور آویزان کرد.

همچنین شما میتوانید برای دیدن انواع کمربند چرم به سایت کهن چرم مراجعه بفرمایید.