این هنر، پارینه است
شماره تماس: 47764 - 021
Close

ویژگی هایی که یک کفش زمستانی باید داشته باشد

ویژگی هایی که یک کفش زمستانی باید داشته باشد

ویژگی های کفش زمستانی

کدام موقعیت، کدام جنس؟

معیار اولیه و مهم این است که کفش را برای چه مکان و موقعیتی می خواهید استفاده کنید. کفش هایی که برای مهمانی می خرید مثل کفش مجلسی باید با کفش های محل کار و دانشگاه متفاوت باشد تا در آن احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

در این معیار حتی می توانید به ست کردن کفش ها با لباس ها هم دقت کنید. جنس کفش هم بسیار مهم است.

برخی کفش ها به دلیل پارچه و بافتی که در آن به کار رفته مناسب فصل های پاییز و زمستان نیستند و سرما و آب درون شان نفوذ می کند. بهترین کفشی که می توانید برای شش ماهه دوم سال بخرید، کفش چرم اصل است که در عین زیبا بودن، ماندگاری و دوام بالایی دارند.

علاوه بر این، چرم صنعتی یا چرم مصنوعی نیز برای این دو فصل بسیار مناسب است.چرم مصنوعی به زیبایی چرم طبیعی نیست اما کیفیت و ویژگی های آن مثل چرم طبیعی است و دوام بالایی دارد. از دیگر جنس های مناسب برای زمستان کفش هایی از جنس جیر است که با ضخامت خوبشان پاها را از سرما محافظت می کنند. همینطور انتخاب بوت هایی که در مچ پای آن از خز مصنوعی استفاده می شود هم در مقابل آب مقاومت می کند.

راحتی و کیفیت را فراموش نکنید

راحتی و سبک بودن، یکی از معیارهای مهم است اما به خاطر داشته باشید که کیفیت را فدای این عامل نکنید. هنگام خرید مراقب باشبد دوخت سمت های مختلف کفش به خوبی صورت گرفته باشد و جایی از کفش از دوخت خارج نشده باشد.

همچنین کفی کفش به طور کامل به بدنه کفش متصل باشد و درزی برای نفوذ آب و سرما نداشته باشد. کفش هایی که علاوه بر چسب، از دوخت هم برای اتصال کفی به بدنه استفاده کرده، انتخاب خوبی هستند.هنگام خرید کفش های زمستانی دقت کنید کفی کفش در مقابل سایش و صدمات وارده مقاومت بالایی داشته باشد. علاوه بر اینها پارچه داخلی کفش یا همان آستری کفش باید نرم بوده و از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا پاها بر اثر استفاده مداوم دچار درد، تورم تاول نشود.

به زیره و کفی دقت کنید

زیره کفش یکی از مهم ترین معیارهای خرید کفش برای زمستان است. برای این که روی زمین های خیس از باران و پوشیده از برف لیز نخورید، کفش تان باید زیره مناسبی داشته باشد تا از شما در مقابل افتادن محافظت کند . کفش هایی که زیره آنها صاف است معمولا برای فصل سرما مناسب نیست؛ در عوض توصیه می کنیم حتما کفش های زیره آجدار و شیاردار بخرید تا گام هایتان را سالم بردارید . کفی کفش را هم بهتر است با توجه به آناتومی پاهایتان انتخاب کنید مثلا؛ اگر کف پای صافی دارید کفشی بخرید که کفی آن متناسب با الگوی پاهای شما باشد. بهترین گزینه برای چنین پاهایی استفاده از کفش هایی با کفی طبی است که فشار زیاد را هنگام راه رفتن از روی پای شما بر می دارد.

کفش های قابل تنظیم بخرید

کفش هایی که معمولا برای فصول سرما مورد استفاده قرار می گیرد انواع مختلفی دارد؛ برخی آنها مجهز به بند، چسب یا سگک است تا فرد بتواند طبق اندازه پای خود، آن را تنظیم کند . خرید کفش هایی که به راحتی بتوان آنها را پوشید و از پا خارج کرد خیلی بهتر است. اگر طرفدارکفش های بندی هستید، به راحتی می توانید با شل و سفت کردن بندها ،کفش را اندازه پاهایتان کنید . اگر جزو افرادی هستید که ساق پایتان چاق است، بهتر است از بوت های بلند سگک دار استفاده کنید تا بتوانید اندازه بوت را مطابق مچ پایتان کنید.

بوت ساق بلند یا ساق کوتاه؟

برای فصل سرما بوت یا پوتین نسبت به کفش در اولویت قرار می گیرد تا پوشش بیشتر و بهتری برای سرما داشته باشد. بوت های ساق کوتاه و ساق بلند هر کدام مزایای خاص خودش را دارد . بیشترین مزیتی که بوت های ساق بلند دارند، حفاظت از ساق پا در روزهای سرد بارانی و برف های زیاد است. اگر اهل پیاده روی هستید به خاطر داشته باشید پیاده روی با بوت های ساق بلند، پاها را خسته می کند . به همین دلیل اگر در منطقه ای پر برف و باران زندگی نمی کنید، برای راحت تر راه رفتن بهتر است از بوت های ساق کوتاه استفاده کنید . البته برخی مدل های بوت ها هم است که ساق آنها کوتاه بوده اما در مواقع لزوم که می خواهید پاهایتان گرمای بیشتری حس کند، می توانید ساق تا خورده آن را باز کنید تا قسمت بیشتری از پا را بپوشاند.

رنگ تیره در اولویت

همیشه توصیه می شود در فصول سرد سال بیشتر از رنگ های تیره استفاده کنید که با جذب و نگه داشتن گرمای خورشید، گرما را به بدن منتقل کند. این قانون در مورد کفش ها هم صدق می کند بنابراین بهترین گزینه برای این فصل خرید کفش های تیره به ویژه مشکی، قهوه ای و سورمه ای است  که به خوبی می تواند پاهای شما را از سرما حفظ کند.

نکات پایانی

معمولا کفش هایی با پاشنه بلند، راه رفتن در زمین برفی و بارانی را با مشکل مواجه می کند . بنابراین بهترین کفشی که می توانید بخرید کفش هایی با پاشنه حداکثر 3 سانتی متری است. از طرفی برخی بوت ها نوک باریک و برخی دیگر پنجه پهنی دارد و کمی بزرگ تر از سایز پای شما به نظر می رسد. سعی کنید کفش یا بوت زمستانی را حتما کمی بزرگ تر بخرید تا در صورت پوشیدن جوراب های ضخیم و گرم، ظرفیت لازم را داشته باشد . البته این بزرگ بودن نباید به گونه ای باشد که پا در آن احساس فشار کند یا زیادی داخل آن لق بزند. بوت های بند دار پاها را محکم در داخل کفش نگه می دارد و به راحتی می توانید پاها را از آن خارج کرده یا کفش را به پا کنید. اما مراقب باشید بیش از حد محکم بستن بندها نیز باعث ایجاد احساس فشار در پاها می شود . در بوت های بنددار باید دقت کنید قوزک پا در کفش راحت بوده و زیاد تنگ یا گشاد نباشد.

ثبت دیدگاه