این هنر، پارینه است
شماره تماس: 47764 - 021
Close

روانشناسی فروش حرفه ای در بازار ایران اثر دکتر روح الله هادوی نیا - مقدمه

روانشناسی فروش حرفه ای در بازار ایران اثر دکتر روح الله هادوی نیا - مقدمه

اکثر قریب به اتفاق کتاب هایی که در زمینه ی بازاریابی و فروش در ایران موجود است، اغلب ترجمه ی کتب خارجی است و کمتر مشاهده شده است که به مساله فروش از دیدگاه روانشناسی فروش و جنبه های انسانی فرآیند خرید و فروش پرداخته شود.

 

در اغلب کتاب ها به تکنیک های مرسوم فروش که در کشورهای خارجی استفاده می شود پرداخته اند که اکثرا در بازار ایران کارایی لازم را ندارند و نیاز به تعدیل و تغییر دارند.

 

درکتاب هایی که توسط متخصصین روانشناسی با گرایش موفقیت در فروش به نگارش درآمده است، کمتر به مطالب تکنیکی و تخصصی بازاریابی و فروش پرداخته شده است اما کتاب روانشناسی فروش حرفه ای در بازار ایران در برگیرنده ی مهارت های تکنیکی بازاریابی با لحاظ کردن عوامل روانشناسی موثر بر آن که متناسب با فرهنگ ایران است، می باشد.

 

 این کتاب به صورت مختصر و مفید،‌ به زبانی بسیار ساده به اصل مطلب پرداخته است و تکنیک های موفقیت در فروش حرفه ای را به گونه ای ارائه می نماید که برای هر خواننده ای قابل استفاده باشد.

 

چه چیزی این کتاب را از کتاب های دیگر متمایز می کند؟

1. رمز هایی را فاش می کند که فروش را آسان می کند.

2. مطالب کتاب به گونه ای است که به یکدیگر وابسته نیستند و بکارگیری هر کدام از آنها به تنهایی می تواند زندگی کاری و حرفه ای شما را متحول کند.

3. عمل به هر پاراگراف از این کتاب شما را در عرصه ی فروشندگی به یک انسان دیگری تبدیل خواهد کرد.

4. مطالب و راهکارهای این کتاب مطالبی نیست که پای تخته کلاس دانشگاه گفته شده باشد و فقط جنبه ی تئوریک داشته باشد.

5. این کتاب به ۲ بخش درونی (جنبه های ذهنی و روانشناسی فروش) و انسانی فروش (تکنیک ها و راهکارهایی که منجر به فروش می شوند) می پردازد.

6. روش هایی به شما یاد می دهد که نقاط ضعف خود را شناسایی و بر آن ها غلبه می کنید.

7. با ارائه ی مثال ها و روش های فروش موفق و اثبات شده اعتماد به نفس شمارا زیاد می کند.

 

نکته:‌ تکنیک ها و مهارت های فنی یک فروشنده نیست که مشتری را متقاعد می کند تا خرید کند بلکه این شخصیت فروشنده است که مشتری را جذب می کند و تلاش فروش را به سرانجام می رساند. به عبارتی مشتریان قبل از اینکه کالای شما را بخرند ابتدا شخصیت شما را می خرند و سپس کالای شما را.

 


و در آخر شما در این کتاب مطالب تکنیکی و تخصصی بازاریابی و فروش در بازار ایران که از تجربه ی چندین و چند ساله ی شخصی موفق در این عرصه که از طریق کار کردن، آزمودن ایده ها و نظرات اساتید خارجی و داخلی بدست آمده است را مطالعه خواهید کرد.

مقاله بعد

ثبت دیدگاه