این هنر، پارینه است
شماره تماس: 47764 - 021
Close

هنگام خرید کفش باید به چه چیزی دقت کنیم؟

هنگام خرید کفش باید به چه چیزی دقت کنیم؟

انتخاب یک کفش زنانه یا مردانه مناسب کار مهم و دشواریه . یک جفت کفش نامناسب نه تنها موقعیت و شرایط پا رو بدتر می کنه، بلکه می تونه مشکلات تازه ای هم براشون ایجاد کنه . موارد زیر برخی از معمول ترین قوانینی که باید برای انتخاب یک کفش مناسب بهشون توجه بشه .

ویژگی های کفش مناسب

1- انتخاب کفشی که در ناحیه نگهدارنده پاشنه مثلثی باشه. همانگونه که معمولا در کفش ها و پوتین های ورزشی دیده می شه. ارتفاع پاشنه تا حدود 3.5 سانتیمتر (1.5اینچ) معمولا مشکلی برای پا ایجاد نمی کنه و ارتفاع پاشنه حدود 2.5 سانته (یک اینج) که یک شرایط بسیار قابل قبول هست. خصوصا برای افرادی که دچار زانو درد، دردهای کف پا و دردهای قوسی هستن. پاشنه های 5 سانتی و بیشتر فرد رو دچار مشکلات رویه پا و عدم تعادل می کنه . مطمئن بشین که کفش سفت و محکمه و تنها در ناحیه انگشتان انعطاف پذیره. زیره کفش نباید خیلی باریک و نرم باشه . بهتره برای اطمینان از اندازه بودن کفشها و فیت شدن بهتر، اون ها رو در شب یا عصر بخریم (چون پاها در طی روز گرایش به تورم دارن) و توجه داشته باشیم که حتما هر دو لنگه کفش رو امتحان کنیم .

کفش مردانه

2- مطمئن شوید که کفش سفت و محکمه.کفش باید زیره محکم و سفت و سرپنجه انعطاف پذیری داشته باشه. کفش باید حتما پوشیده بشه و با آن حرکت سریع بکنید . (تا از راحتی آن مطمئن بشین) پاشنه و پنجه کفش رو بگیرید و سعی کنید کفش رو خم کنید. اگر به دو نیم خم شد، این کفش بیش از حد انعطاف داره و مناسب نیست . اگر در انجام این کار به مشکل بر خوردین، حالت بعدی رو امتحان کنید . سرپنجه کفش رو روی زمین بذارید و پاشنه را بگیرید و اون رو به سمت پایین فشار بدین. اگر کفش دور خودش جمع شد، کفش بیش از حد نرمه ، اما اگر مثل شکل بالا فقط در ناحیه سرپنجه خم شد، این کفش مناسبه.

3- مطمئن شوید که کفش خیلی سفت نیست. کفش باید در ناحیه سرپنجه خم بشه. این دقیقا همان قسمتی از پا رو پوشش می ده که هنگام اعمال فشار خم می شه. اگر کفش اصلا خم نشه احتمالا بیش از حد سخته. پشت پاشنه کفش رو فشار بدین و بخوابونید، پوشاننده پاشنه باید کمی تا بشه ، از نظر فرم ثابت بمونه و نباید دچار آسیب بشه . اگر کانتر پاشنه اصلا خم نشه ، کفش بیش از حد سخته و باعث ایجاد تاول در پشت پا میشه. در عین حال اگر کانتر پاشنه به طور کامل خم و جمع بشه به این معناست که کفش کمی بیش از حد انعطاف پذیری داره.

4- قابلیت ارتجاعی سرپنجه رو چک کنید. یکی دیگر از تست هایی که برای انتخاب کفش میشه از اون استفاده کرد، کنترل قابلیت فنریت سرپنجه است . برای این کار کافیه با اندکی انرژی نوک سرپنجه رو از بالا فشار بدین. اگر پاشنه کفش به سمت بالا حرکت کنه ، کفش حالت فنری داره. در این حالت اگر میزان خم شدن سرپنجه (در تست اول) بسیار کم هم باشه، مشکلی برای فرد ایجاد نمیشه. این طور کفش ها فشار و استرس کمتری به آرک ها و رویه ی پا وارد می کنه .

5- ناحیه سرپنجه باید پهن باشه . انگشتان پا باید در سرپنجه قابلیت حرکت داشته باشن . انگشتان نباید نوک کفش رو لمس کنن .

6- زیره داخلی رو چک کنید . بیشتر افراد فکر می کنن که داخل کفش اسپرت مردانه هرچه نرم تر باشه کفش بهتر و راحت تره. اما این نظریه الزاما درست نیست . در خیلی از موارد کفش هایی با زیره داخلی محکم و درست طراحی شدن، یک روکش نرم دارن و بسیار راحتن . خیلی از زیره های داخلی اسفنجی و فنری مانند ، به خاطر امکان حرکت زیاد پا در آن ها، مخصوصا در ناحیه پاشنه، زیره های مناسبی نیستن. خیلی از تولیدکنندگان زیره های داخلی فومی ، با آرک های بسیار برجسته تولید می کنن و در تبلیغات خود هم اعلام می کنن که این زیره ها برای کمک به آرک های پا بسیار مناسبن. در صورتیکه این زیره ها در ناحیه آرک ها تحمل وزن بدن رو ندارن و نمی تونن در کم کردن استرس به آرک ها کمکی کنن. آنها فقط باعث ایجاد فشردگی بیشتر به منطقه خواهند شد.

کفش زنانه

7- تکیه گاه های میانی تا جانبی رو چک کنید. میانی یعنی آن بخش از کفش که به سمت داخل بدن هست و جانبی یعنی سمتی از کفش که بیرون بدن هست . انگشت بزرگ، سمت میانی و انگشت کوچک، سمت بیرونی است . برای چک کردن حمایت تکیه گاه های میانی تا جانبی دستتون رو تا ناحیه نگهدارنده انگشتان در داخل کفش فرو کنید. دستتون رو ابتدا به سمت قسمت میانی و سپس به سمت قسمت جانبی حرکت بدین و سعی کنید مواد داخل کفش رو روی زیره به دو سمت حرکت بدین. اگر حرکت زیادی وجود داشت ، به این معنیه که کفش حمایت کافی رو از رویه پای شما به عمل نخواهد آورد . اگر زیره کفش حمایت کافی رو از پای شما به عمل نیاره، پای شما مجبوره کار بیشتری برای حفظ تعادل انجام بده و این یعنی فشار بسیار بیشتر و فعالیت بیشتر برای تاندون ها و استرس بیشتر برای ناحیه کف پاها.

8- کفش رو بپیچانید . کفش رو بردارید، اون رو از دو ناحیه سرپنجه و پاشنه بگیرید و دست چپ و راست رو در خلاف جهت هم بچرخونید. کفش نباید دور خود بچرخه ، میزان چرخش کفش تنها باید چند درجه باشه.

ثبت دیدگاه